Kobieta w koszulce z wzorem

Mimo rosnącej popularności cyfryzacji, wizytówki reklamowe wciąż są pożądanym narzędziem marketingowym. Potrafią wpłynąć na pierwsze wrażenie, co jest niezwykle istotne w kwestii budowania relacji biznesowych. To często pierwszy punkt kontaktu między firmami. Warto zatem zadbać o ich schludny i estetyczny wygląd, ponieważ bez wątpienia będzie miało to znaczenie w kontekście postrzegania danego przedsiębiorstwa jako profesjonalnego. Odpowiednio dobrana czcionka, jej wielkość, kolory oraz wysoka jakość papieru to elementy, które mają na to ogromny wpływ. Właśnie z tego względu należy o tym pamiętać, projektując lub zlecając wykonanie wizytówki.

Spis treści

Sposoby wydruku wizytówek

Na obu tych etapach tworzenia wizytówek należy zwrócić uwagę na kilka kluczowych aspektów. Początkowo trzeba zdecydować się na konkretną metodę wydruku – offsetową lub cyfrową. Pierwsza z nich jest tym tradycyjnym, skutecznym sposobem. Obraz przenosi się z blachy aluminiowej na gumę, a następnie powierzchnię drukowaną. Rozwiązanie offsetowe okaże się najlepszych rozwiązaniem szczególnie przy produkcji większych ilości wizytówek z uwagi na wyższe koszty przy małych nakładach oraz dłuższy czas przygotowania do druku. W zamian za to uzyskuje się wysoką jakość.

Jeśli chodzi natomiast o druk cyfrowy, wykorzystuje się do niego najnowszą technologię, eliminując potrzebę stosowania specjalnych płyt. Dzięki temu można drukować krótsze serie wizytówek, łatwiej także spersonalizować każdą z nich. To szybszy sposób na produkcję w niewielkich nakładach, natomiast droższy przy większych, dlatego sposób ten polecany jest do mniejszych ilości. Należy również postawić na możliwie najwyższą rozdzielczość, ponieważ zapewni ona ostrość i klarowność obrazu.

Czy grubość papieru ma znaczenie?

Warto podkreślić, że nie tylko druk wizytówek ma znaczenie w kontekście ich jakości i końcowego wyglądu. Istotny jest również wybór papieru, a mianowicie jego grubości. Wartość tą wyraża się w gramaturze g/m2 lub w calach. Firmy drukarskie oferują różne opcje w zależności od oczekiwań co do trwałości. Wyróżnia się 4 główne rodzaje papieru, a są to:

  • Groszowy (70-100 g/m2) – bardzo cienki, stosowany głównie do tanich i masowych druków. Takie wizytówki nie będą zbyt trwałe, przeważnie nadają się jedynie do jednorazowego użytku.
  • Standardowy (120-180 g/m2) – jest najczęściej wybieranym wariantem, łączy dobrą jakość z umiarkowaną grubością i dobrą ceną. Zdecydowanie warto wziąć go pod uwagę.
  • Ponadstandardowy (200-300 g/m2) – gruby, nadający się do wizytówek wyższej jakości. Dzięki niemu te wydają się bardziej ekskluzywne, jednak ich druk jest droższy.
  • Ekskluzywny (powyżej 300 g/m2) – najbardziej luksusowy papier przeznaczony do wizytówek premium. Najczęściej decydują się na niego firmy chcące zwrócić uwagę na swoją wysoką jakość i prestiż. To zdecydowanie najdroższa opcja.

Rodzaj powierzchni wizytówki – co wybrać?

Podobnie jak grubość, znacznie ma również rodzaj powierzchni. Decydując się na wizytówki na zamówienie, warto określić swoje potrzeby, aby projekt odpowiadał wszystkim oczekiwaniom. W tym celu warto poznać możliwe opcje. Matowa powierzchnia nadaje delikatnego wyglądu, nie odbijając jednocześnie światła. Umieszczony na niej tekst będzie czytelny nawet w słoneczny dzień na zewnątrz. Z tego też względu uznaje się ją za luksusową. Na matowej wizytówce nie widać również drobnych rys czy odcisków palców, przez co wykorzystuje się ją również do tradycyjnych i formalnych projektów.

Można zdecydować się także na wariant błyszczący. Nadaje on intensywności kolorom, zatem będzie lepszym wyborem w przypadku bardziej skomplikowanych i dynamicznych grafik. Zamieszczony tekst na takiej powierzchni wyda się atrakcyjniejszy, jednak może być mniej wyraźny przez odbicia światła. Uważa się go za elegancki, jednak bardziej widoczne są na nich ślady po palcach i zabrudzenia. Jako dodatek do wizytówek w tym stylu można wybrać również ich wykończenia np. laminację, zwiększającą trwałość wizytówki, lub pozłocenie i posrebrzenie, które nadadzą elegancji. Niektórzy decydują się także na nałożenie folii wypukłej lub wklęsłej, podnoszącej walory estetyczne.

Podsumowanie

Podczas projektowania wizytówek, jedyne co może ograniczać klientów to wyobraźnia. Technika daje duże możliwości i w zależności od ilości nakładu oraz budżetu przeznaczonego na ten cel, można pozwolić sobie na wiele udogodnień wpływających pozytywnie na efekt.


Projekty

zapytanie

Nie każdy urodził się ze zdolnościami Picasso — my tak !
Dzięki temu możemy zapewnić Państwu indywidualne projekty wszystkich oferowanych produktów.
Trzeba liczyć się z pewną opłatą. Wykonujemy często prace graficzne o wysokich walorach artystycznych. Odrysowujemy także wzory klientów, którzy posiadają tylko namacalny produkt. Jeśli zamówicie Państwo dużo różnych artykułów w jednym zamówieniu, nasi artyści biurowi wykonają projekt gratis.