etykiety kartonowe

Metka papierowa zawiera podstawowe informacje o produkcie, który znajduje się w danym sklepie. Umieszcza się na niej cenę, często w kilku walutach, oczywiście markę sklepu, logo, rozmiar, nazwę sprzedawanego przedmiotu, czasami również krótkie hasło przewodnie, które na co dzień kojarzone jest z daną firmą. Ponadto pełni funkcję reklamową, skutecznie wspiera budowę profesjonalnego wizerunku marki. Istnieją również etykiety, które mają być wyłącznie elementem dekoracyjnym. Estetycznie wykonane są wizytówką firmy, zazwyczaj dołącza się je do zakupionego towaru.

Jaką rolę odgrywają poszczególne rodzaje etykiet odzieżowych?

Ubrania, buty i dodatki, np. w postaci torebek, portfeli czy pasków muszą zawierać metki. Zlokalizowane na nich dane pełnią przede wszystkim funkcję informacyjną. Specyfika znakowania w branży odzieżowej pozwoliła jednak wprowadzić kilka typów etykiet. Na pierwszy plan wysuwa się ich estetyka, przyjemnie dla oka prezentują się takie metki, które przedstawiają spójną informację o produkcie. Bardzo często to najpierw na nich skupiony jest wzrok konsumentów. Dlatego powinny przyciągać uwagę, przez co będą kojarzyć się z konkretną marką. Warto, aby były również wykonane z wytrzymałych materiałów, żeby szybko nie uległy uszkodzeniom.

Innym typem są metki, które stanowią integralną część odzieży i przekazują informację o składzie, miejscu pochodzenia i sposobie pielęgnacji. Doszywane są bezpośrednio do materiału, każdy producent ma bowiem obowiązek umieszczać je na swoich produktach. Znajdują się na nich oznaczenia pralnicze, czyli zalecenia, w jaki sposób prać i prasować dane ubranie. Tego rodzaju metki bardzo często bywają niekomfortowe, jednak wystarczy wydrukować je na przyjemnym dla ciała materiale. Dlatego tak ważny jest prawidłowy wydruk etykiet. Praktyczne metki tekstylne wpływają na odbiór danej marki. Zazwyczaj większość ludzi je odcina, ponieważ uwierają. Zrobione z przyjemnego materiału nie dają się odczuć i nie zostają usunięte, przez co firma jest dalej rozpoznawalna.

Istnieje także inny rodzaj metek – etykiety antykradzieżowe. Jest to sposób na poprawienie bezpieczeństwa w sklepie pozwalający lepiej zorganizować towar. W pewien sposób przyczynia się do niwelowania poziomu przestępczości i możliwości wystąpienia strat. Etykieta antykradzieżowa to element systemu kontrolnego. Zerwana uruchamia alarm, ale nienaruszona również, ponieważ podczas próby wyjścia ze sklepu bramki skutecznie informują pracowników o próbie kradzieży.

Etykiety cenowe natomiast, oprócz informowania klientów o wartości danego produktu, mówią również o jego przynależności do konkretnej kategorii. Co więcej, znajdują także inne zastosowanie – dostarczają wiedzy o obowiązujących promocjach. Ułatwia to pracę sprzedawcom, ale pomaga też klientom dokonać właściwego wyboru zakupowego. Ponadto pozwalają na aktualizację ceny dzięki umieszczonym kodom kreskowym. Są przydatne zarówno w małych butikach, jak i dużych sklepach sieciowych.

Na co warto zwrócić uwagę podczas wyboru drukarki do etykiet?

Podczas drukowania etykiet istotną kwestią jest powierzchnia wykonania. W przypadku wszywek nadruk nanosi się na konkretny materiał, natomiast metek cenowych – na papier. W obydwu wariantach przyda się drukarka do etykiet, jednak to rozwiązanie ma pewne ograniczenia. Istnieją bowiem osobne urządzenia do nanoszenia metki na miękkiej tkaninie oraz tworzenia nadruków na cenówkach. Wynika to z właściwości surowców używanych do produkcji papierowych etykiet odzieżowych i wszywek. Przy wyborze drukarki do drukowania etykiet należy kierować się wymiarami metki, rozdzielczością druku, rodzajem materiału oraz wydajnością urządzenia. Każdy model ma bowiem inne parametry techniczne.

Konieczność dołączania etykiet odzieżowych jest również uregulowana prawnie. Zgodnie z obowiązującymi wymogami, każdy sklep musi opatrzyć metką swój produkt. Wszystkie wyroby tekstylne mają obowiązek zawierać informację o nazwie włókien, z których zostały wyprodukowane, ich procentowym składzie oraz oznaczeniach. Zgodnie z przepisami tego rodzaju metki powinny być czytelne, trwałe, odpowiednio widoczne, łatwo dostępne oraz starannie przymocowane.


Projekty

zapytanie

Nie każdy urodził się ze zdolnościami Picasso — my tak !
Dzięki temu możemy zapewnić Państwu indywidualne projekty wszystkich oferowanych produktów.
Trzeba liczyć się z pewną opłatą. Wykonujemy często prace graficzne o wysokich walorach artystycznych. Odrysowujemy także wzory klientów, którzy posiadają tylko namacalny produkt. Jeśli zamówicie Państwo dużo różnych artykułów w jednym zamówieniu, nasi artyści biurowi wykonają projekt gratis.