Łańcuchy dostaw na świecie stają się coraz większe i bardziej złożone, więc światowi producenci mierzą się z wyzwaniami na niespotykaną w przeszłości skalę. Presja konkurencyjna, nowe wymagania ze strony rządów i organów regulacyjnych, odpowiednia ekspozycja towarów i ewaluacje rynkowe połączyły się, tworząc armagedon handlowy. Przedsiębiorcy są zmuszeni do poszukiwania przewagi konkurencyjnej i zwiększania świadomości oraz wartości marki różnymi sposobami. Wśród dostępnych opcji technologia etykietowania oferuje firmom produkcyjnym kilka możliwości sprostania rosnącym wyzwaniom.
Rodzaje metek odzieżowych
Znakowanie odzieży najczęściej kojarzy się z metkami producentów wszywanymi w części garderoby. Często też etykiety odzieżowe można spotkać na zewnątrz ubrania – stanowią wówczas element brandingowy. Za najtrwalsze i najpopularniejsze uważa się wewnętrzne wszywki żakardowe, które dzięki wykorzystanej w nich technice tkania są praktycznie niespieralne. Wysoką jakością odznaczają się natomiast satynowe metki, których powierzchnia jest lekko połyskująca, miękka i śliska, dzięki czemu łączą elegancję i komfort noszenia. Ciekawym rozwiązaniem szczególnie w odzieży wierzchniej są metki z ekoskóry, na których informacje grawerowane są laserowo. Unikalną opcję stanowią metki sublimacyjne, które powstają poprzez zadrukowywanie specjalnym atramentem papieru i przeniesienie treści na element znakowany pod wpływem wysokiej temperatury.
Dlaczego metki ubraniowe jest tak ważne?
Metki istnieją od lat, ale dlaczego teraz są bardziej koniecznością niż ciekawym dodatkiem? Wydajność operacyjna / redukcja kosztów Produkcja to bardzo konkurencyjna branża. Właściwie przeprowadzone metkowanie produktów może mieć kluczowe znaczenie dla utrzymania niskich kosztów i wysokiej jakości w całym systemie przedsiębiorstwa.
Globalizacja
W dzisiejszym świecie produkcja ma charakter światowy. Przy takim poziomie globalizacji istnieje wiele wyzwań, zwłaszcza jeśli chodzi o utrzymanie spójności, zabezpieczenie własności intelektualnej i nie tylko. Etykietowanie pomaga szybko i skutecznie stawić czoła tym wyzwaniom.
Przyjęcie nowej technologii
Wraz z postępem w nowoczesnej technologii oraz wyższym poziomem robotyki i zautomatyzowanej integracji potrzeba szybkiego przemieszczania produktów przez linię montażową nigdy nie była większa. Produkcja metek do ubrań to ustandaryzowany proces, który pomaga usunąć wąskie gardła w zarządzaniu produkcją i umożliwia łatwe dostosowywanie produktów.
Tworzenie sprawnego procesu metkowania
Aby producenci mogli odnieść sukces w badaniu i identyfikowaniu różnych produktów, proces metkowania musi opierać się na pewnych podstawowych koncepcjach, zgodnie z następującymi poradami:
- Kluczem do sukcesu jest wydajność etykietowania. Przechwytując kluczowe produkty, dane kontenerów i inne ważne informacje, łatwiej jest usprawniać cały proces raz za razem. Łańcuch dostaw, od surowca do klienta, powinien być dobrze udokumentowany i zintegrowany; - Kontrolowanie etykietowania jako potężnego narzędzia do zarządzania magazynem pomoże producentom obniżyć koszty ogólne, koszty materiałów, zarządzanie czasem i wiele więcej; - Etykietowanie jest niezbędne, jeśli chodzi o identyfikowalność produktu, jak i umożliwia segregację wadliwych elementów.
Szczupła produkcja a metki ubraniowe
Metoda szczupłej produkcji, czyli zarządzanie opierające się na ograniczeniu lub wyeliminowaniu strat, zazwyczaj najpierw stosuje się wewnętrznie, gdy firmy przeglądają i ulepszają swoje procesy oraz organizację zadań. Jednym z najprostszych sposobów, w jaki firma produkująca metki ubraniowe może pomóc w utrzymaniu szczupłej produkcji, jest dostarczanie potrzebnych etykiet, dokładnie wtedy, gdy klient ich potrzebuje. Oczywiście będzie to wymagało pewnego stopnia elastyczności i przygotowania ze strony wytwórni. Do tych sposobów należą:
- pomoc w wyborze najlepszych opcji materiałowych w celu uzyskania najbardziej opłacalnego rozwiązania;
- zapewnienie optymalnego rozmiaru w celu zmniejszenia ilości odpadów i obniżenia kosztów;
- rekomendowanie lżejszych materiałów etykietowych w celu obniżenia kosztów wysyłki i wymagań dotyczących;
- maksymalizacja rozmiarów rolek do automatycznych procesów aplikacji i/lub nadruku termicznego w celu skrócenia przestojów.
Podsumowanie
Metki to ważny element przy produkcji i identyfikacji ubrań. Są wyznacznikiem prestiżu i kreują wizerunek marki. Ich rozmaite rodzaje pozwalają dopasować je do specyfiki danego przedmiotu. Firmy przeznaczają spory budżet na produkcję etykiet, bo wiedzą, jak ważne są one w procesie budowania zaufania konsumenta. Etykietowanie produktów jest też bardzo przydatne dla samych przedsiębiorstw – pomaga wytwórcom prześledzić pochodzenie numerów seryjnych w przypadku wycofania artykułu lub zapytania klienta.