Metki papierowe znajdujące się na odzieży w sklepach są niezwykle przydatne. To właśnie na nich są informacje dotyczące produktu, takie jak rozmiar, sposób prania, prasowania, skład i inne szczegóły niezbędne dla klienta. Dzięki nim potencjalny nabywca może dokonać świadomego wyboru, jeśli chodzi o swoje zakupy. Informacje na temat konserwacji produktu mogą pomóc w zachowaniu jego jakości i trwałości na długo, dodatkowo znajdujące się na nich logo firmy wyróżnia daną markę, więc warto pamiętać o tym szczególe.
Spis treści
- Proces produkcji metek do znakowania ubrań
- Co powinno znaleźć się na metce i jakie są jej rodzaje?
- Czym są metki antykradzieżowe?
Etykiety tego typu powinny być przyczepiane w widocznych miejscach, aby osoby zainteresowane produktem mogły je łatwo znaleźć. Zazwyczaj są zaraz przy metkach, na ramieniu lub na dole danego ubrania. Do umieszczenia ich tam często używa się przeznaczonych do tego sznureczków materiałowych lub żyłek plastikowych, jednak pierwsze są zdecydowanie lepszym wyborem – ekologicznym.
Proces produkcji metek do znakowania ubrań
Metki do ubrań najczęściej wykonywane są z papieru lub tektury. W zależności od przeznaczenia mogą być różnej grubości, jednak wielu producentów zazwyczaj decyduje się na cienkie wersje. Warto podkreślić, że mimo wszystko nie są one nadmiernie giętkie, dzięki czemu nie zaginają się i nie niszczą tak łatwo. Jeśli chodzi o metki papierowe, proces produkcji składa się z kilku podstawowych etapów. Wyróżnia się przede wszystkim 3 główne:
- Projektowanie – podstawowa faza produkcji takowych elementów do znakowania odzieży polega na zaprojektowaniu grafiki, która w późniejszych etapach będzie nadrukowywana na metkach. Znaleźć się mogą na niej nie tylko informacje dotyczące np. prania, ale także logo firmy, nazwy ich portali społecznościowych itp.
- Drukowanie – odbywa się za pośrednictwem specjalnych drukarek umożliwiających wykonanie nadruku wysokiej jakości na dowolnym materiale. Grafika naniesiona na papier czy tekturę jest bardzo wytrzymała, odporna na ścieranie itp.
- Wycinanie – zaraz po wydrukowaniu metki należy dopasować ją wielkością do oczekiwań klienta. Do przycinania długości i szerokości, używa się specjalistycznych maszyn tnących, dzięki czemu metki są precyzyjne.
Końcowym etapem jest oczywiście przyczepienie metki do ubrań za pomocą specjalnych klipsów, żyłek czy sznureczków materiałowych.
Co powinno znaleźć się na metce i jakie są jej rodzaje?
Rodzaje metek mogą się różnić w zależności od przeznaczenia i nanoszonych na nich informacji. Najczęściej wykorzystuje się je w przemyśle odzieżowym oraz detalicznym. Większość marek decyduje się na wykorzystanie nawet kilku etykiet jednocześnie. Często umieszczają na nich chociażby ceny, które ułatwiają nie tylko zakupy konsumentom, ale i personelowi obsługę klientów. Można znaleźć także równie popularne rozmiary, które występują nawet w formie naklejki na ciuchy. Naklejone na odzieży są bardziej widoczne niż metki, nawet gdy ubranie jest złożone. Dzięki temu osoba zainteresowana nie musi dokładnie przeszukiwać wszystkich wystawionych produktów.
Na etykietach nie może zabraknąć danych dotyczących składu materiałowego, który wymagany jest pod względem prawnym. Metki papierowe do ubrań noszą często także logotyp marki, wtedy ta staje się w wyższym stopniu rozpoznawalna – rzuca się w oczy. Czasem są też na nich informacje dotyczące zrównoważonego rozwoju, czyli przedstawienie sposobu produkcji itp. Ma to na celu zwiększenia świadomości klientów na temat ekologii i wpływu produkcji odzieży na środowisko.
Czym są metki antykradzieżowe?
Metki antykradzieżowe są popularnym rozwiązaniem w wielu sklepach odzieżowych i nie tylko. Występują one w kilku rodzajach, a niektóre z nich są wręcz niewidoczne dla klientów. Tylko pracownicy wiedzą, dokładnie gdzie się znajdują i dopiero po finalizacji zakupu je zdejmują. Wyróżnia się np. przeciwkradzieżowe metki radiowe 8.2 MHz bądź akustomagnetyczne. Wybierając taki rodzaj znakowania ubrań, można obniżyć poziom przestępczości, a co najważniejsze w większym stopniu zadbać o towar, minimalizując ryzyko strat. Te znacząco obciążają budżet danego sklepu, zatem warto pomyśleć o sprawdzonych rozwiązaniach. Należy podkreślić, że bez względu na wybrany wariant zabezpieczenia jego nałożenie nie niszczy odzieży.