Rodzaje metek odzieżowych

Znakowanie części odzieży znakami firmowymi pojawia się coraz częściej na rynku. Chodzi nie tylko o wyszywane logo czy nazwę producenta, ale także metki, które są wszywane w elementy garderoby. Można je podzielić ze względu na materiał, z którego zostały wykonane, umiejscowienie, a także formę konfekcjonowania. To ostatnie jest najczęstszym tematem sporów między producentami, jednak mimo odmiennego nazewnictwa wykorzystują oni te same rozwiązania.

Tradycyjne sposoby składania metek

etykiety odzieżowe

Od wielu lat praktykowane są te same sposoby cięcia rolki, podwijania i składania metek. W zależności od rodzaju elementu garderoby oraz funkcjonalności, etykiety odzieżowe pojawiają się w innych formach. Jedną z nich jest wszycie elementu materiału bezpośrednio w szew produktu zazwyczaj od strony wewnętrznej, jednak kiedy ma pełnić funkcję elementu brandingowego, znajduje się także na zewnątrz. Rozróżnia się dwie tego typu wszywki: całkowicie zaprasowaną lub z pętelką. Jest to tylko informacyjne oznaczenie o marce, rozmiarze czy sposobie prania. W odzieży wierzchniej często można też spotkać etykiety tkane i umieszczane na krawędziach materiału, gdzie dwie strony są widoczne. Estetyczne wykończenie oraz stylowe logo sprawiają, że tego typu metki przyciągają wzrok.

Niestandardowe metki odzieżowe

etykiety skóropodobne

Producenci cały czas starają się wyróżnić swoją odzież na rynku, dlatego decydują się na metki o ciekawym wyglądzie oraz bogatym zdobieniu. Naszywki z ekoskóry zazwyczaj są jednostronne, naszywane na tkaninę ciekawym ściegiem ze względu na jego widoczność. Aby zadbać o najmniejsze szczegóły etykiety skóropodobne wycinane i grawerowane są laserowo, co nie wpływa na ich strukturę, jednocześnie pozwalając na otrzymanie kształtu w pełni zgodnego z projektem klienta. Tego typu metki stosowane są do odzieży wierzchniej i umieszczane w takim miejscu, by każdy mógł dostrzec logo czy napis. Dzięki temu producenci dbają o swój wizerunek i rozpowszechniają markę przy pomocy nietypowych rozwiązań, jakimi są między innymi indywidualnie zaprojektowane wszywki odzieżowe.

Rodzaje metek są uzależnione głównie od wizji producenta oraz możliwości wykonania nadruku tekstylnego. Każdy klient ma do wyboru całą paletę barw odpowiadającą logotypom oraz wiele standardowych kształtów wykorzystywanych chętnie do tej pory. Zawsze istnieje możliwość złożenia indywidualnego zamówienia, gdzie producent określi jaką kolorystykę, kształt, nadruk bądź grawer życzy sobie otrzymać na produktach, dzięki czemu uzyska niepowtarzalny znak wyróżniający jego odzież na rynku.


Projekty

zapytanie

Nie każdy urodził się ze zdolnościami Picasso — my tak !
Dzięki temu możemy zapewnić Państwu indywidualne projekty wszystkich oferowanych produktów.
Trzeba liczyć się z pewną opłatą. Wykonujemy często prace graficzne o wysokich walorach artystycznych. Odrysowujemy także wzory klientów, którzy posiadają tylko namacalny produkt. Jeśli zamówicie Państwo dużo różnych artykułów w jednym zamówieniu, nasi artyści biurowi wykonają projekt gratis.